Maxus Assistance

Hulp bij pech en ongeval


Deze verzekering garandeert je een mobiliteitsservice in geval van pech volgens de onderstaande voorwaarden. Mocht je in voorkomend geval van deze dienst gebruik moeten maken, bel dan naar het onderstaande oproepnummer, dat dag en nacht bereikbaar is. Via Maxus Assistance ben je zo weer op weg.

Hoe werkt het? 

Indien je Maxus toch in panne valt of als je een ongeval hebt, kan je gebruik maken van de Maxus Assistance. Je kan ons 24 uur per dag, 7 dagen per week bereiken op het onderstaand nummer waar dan ook in Europa*

 

+32 3 253 62 84

 

Hou steeds de volgende gegevens binnen handbereik:

  • Chassisnummer, kentekennummer en leveringsdatum
  • Kilometerstand
  • Modeltype en kleur van jouw wagen
  • Omschrijving van het probleem
  • Plaats waar het voertuig zich bevindt
  • Telefoonnummer waar men je kan bereiken

 

* Europese landen vermeld op de groene verzekeringskaart

Voor wie geldt deze dienstverlening?

Deze verzekering geldt voor alle nieuwe Maxus voertuigen ingevoerd door Maxomotive NV, die via het officiële Maxus BeLux netwerk verkocht werden en ingeschreven zijn in België of het Groothertogdom Luxemburg

Alle Maxus wagens die via het officiële Maxus Benelux netwerk verkocht werden en ingeschreven werden in Nederland vóór 01/04/2022 dienen naar het nr +32 3 253 62 81 te bellen.


Onder “pech” wordt verstaan: Elke plotse en onvoorziene immobilisatie van het voertuig ten gevolge van een mechanische of elektrische panne, met inbegrip van lekke banden, verkeerd getankte brandstof, gebrek aan brandstof, niet opgeladen voertuig en afgesloten wagen.

In België en het Groothertogdom Luxemburg

- Technische bijstand ter plaatse (beroeps- en privé-verplaatsingen)
- Sleepdienst naar een erkende Maxus-garage naar keuze, indien het voertuig niet ter plaatse rijklaar gemaakt kan worden.
- Niet-gewonde inzittenden worden overgebracht naar de woonplaats of standplaats van de bestuurder (in BeLux).
- In geval jouw voertuig dient gesleept te worden, wordt een vervangwagen (cat. A/B) ter beschikking gesteld voor de duur van de herstelling, met een maximum van 5 opeenvolgende kalenderdagen (Opgelet: je hebt geen recht op een vervangwagen indien het voertuig niet door de sleepdienst van Maxus Assistance werd binnengebracht bij een Maxus Erkende Hersteller).
- Aanhangwagens en caravans zijn eveneens gedekt voor zover zij aan het Maxus voertuig gekoppeld zijn en het maximum totaalgewicht van de combinatie niet meer dan 3.500 kg bedraagt.
 

In het buitenland

- Technische bijstand ter plaatse (beroeps- en privé-verplaatsingen).
- Sleepdienst naar de dichtstbijzijnde Maxus garage of erkende garage (met een maximum interventiebedrag van 375 €) .
- De herstelling neemt minder dan 5 dagen in beslag: Tussenkomst in bijstand personen met een maximum interventiebedrag van 650 € :
           o OF tussenkomst in hotelkosten (op basis van kamer en ontbijt – hotel aangewezen door Maxus Assistance Plus aan max 65 €/pp/pn)
           o OF vervangend vervoer tot de eindbestemming + vervangend vervoer voor één persoon om het herstelde voertuig op te halen in de herstellingsgarage
           o OF huurwagen (cat. A/B) voor de duur van de herstelling, met een maximum van 5 opeenvolgende kalenderdagen.
- De herstelling neemt meer dan 5 dagen in beslag: tussenkomst in bijstand personen (onbeperkt).
- Repatriëring van het voertuig (incl. aanhangwagen of caravan voor zover zij aan het Maxus voertuig gekoppeld zijn en het maximaal gewicht van de combinatie niet meer dan 3.500kg bedraagt).
- Repatriëring van de niet-gewonde inzittenden met trein 1ste klasse of vliegtuig economy class (indien afstand > 1.000 km) of huurwagen (cat. A/B) (ten belope van de kostprijs van de repatriëring met het openbaar vervoer).
- Verzendingskosten wisselstukken.
- Stallingskosten in afwachting van repatriëring.

Onder “buitenland” wordt verstaan: Alle Europese landen die standaard als verzekerd voorzien zijn op de groene verzekeringskaart, met uitzondering van België en het Groothertogdom Luxemburg.